Branżowy portal stolarki

Branżowy portal stolarki
architektura-budownictwo-gospodarka

zamek gniew

Vorne - nowy gracz na polskim rynku stolarki

2017-12-28 | Autor: GEC Consulting stolarkavip

Grzegorz Cendrowski: Witamy bardzo serdecznie. Gościmy dzisiaj w firmie, która może wiele zmienić na naszym rynku stolarki, szczególnie w okuciach. Dzień dobry, nazywam się Taras Tlumatskyy (na zdjęciu po lewej) i chcę państwu pokrótce przedstawić nasza firmę. Jestem reprezentantem Vorne Polska i działam tutaj jako przedstawiciel tureckiej marki VORNE.

G.C.: Proszę opowiedzieć w kilku słowach historię firmy VORNE. Od jak dawna działa na rynku polskim?

T.T.: Działamy w Polsce od początku bieżącego roku, założyliśmy tutaj spółkę córkę. Za nami już procedury organizacyjne bez których sprawna współpraca z klientami nie była by możliwa. Naturalnie, że pierwszym krokiem były działania marketingowe. Zależało nam na tym, aby jak największa grupa odbiorców dowiedziała się o naszym istnieniu. Chociaż, ku naszemu zdziwieniu, nawet w pierwszych miesiącach działań byliśmy odnalezione przez wielu indywidualnych klientów takich, że słyszeli o nas, współpracowali z dystrybutorami Vorne z innych Państw lub chcieli się po prostu zapoznać z naszą produkcją. Jeżeli chodzi o sytuację obecną, to jesteśmy w aktywnej fazie przygotowania się do sezonu 2018 oraz wstępu na rynek Polski już na pewnym krokiem.

G.C.: Dobrze, jeżeli chodzi o firmę VORNE, to może kilka słów więcej. Z tego co nam wiadomo, to firma turecka z dużym kapitałem. Ile ma fabryk, ile osób zatrudnia?

T.T.: VORNE to nowoczesna firma. Powstała w 1985 roku jako mały zakład produkcyjny okucia. Właściciel miał duże doświadczenie w produkcji matryc. Historia jest bardzo interesująca. Właściciel dostał zlecenia przygotowania matryc dla produkowania okucia od firmy niemieckiej. Po roku, kiedy zlecenie było już wykonane, sytuacja zleceniodawcy zmieniła się i projekt został wycofany. To było przełomowe wydarzenie w firmie. Założyciel firmy Vorne udoskonalił gotowy produkt wedle swojej wiedzy i zaczął sam produkować okucia.

G.C.: W takim razie można powiedzieć, że znał je od podstaw.

T.T.: Oczywiście. Niestety założyciel firmy już nie żyje, ale to był fantastyczny człowiek. Znał każdego pracownika w firmie. Już od początku istnienia strategia Vorne została skierowana na innowacyjne produkty o najwyższej jakości, co jak możemy zauważyć, zostało potwierdzone sukcesem Vorne. Potwierdzeniem jest to, że obecnie Vorne jest jedną z największych inwestycji przemysłowych w Turcji. Z wykorzystaniem zaawansowanych technologii firma wytwarza światowej klasy produkty. Działamy na rynkach Ameryki Południowej, Azji, Afryki, Europy Wschodniej, Włoch, Rumunii, Rosji - ogólnie w ponad 40 krajach. W naszej fabryce pracuje ponad 500 osób a główny zakład produkcyjny obejmuje hale o powierzchni 36 000 m2 i plac liczący 50 000 m2.

G.C.: Konkurencja w okuciach jest duża, na rynku dominują firmy niemieckie. Jak chcecie się Państwo wyróżnić i do kogo zamierzacie dotrzeć?

T.T.: Każdy rynek jest inny, ale na każdym rynku jest konkurencja. Mamy duże doświadczenie w zdobywaniu rynków. Jak już mówiłem, w tej chwili sprzedajemy swoje produkty w ponad czterdziestu krajach na świecie i w różnych regionach. Na każdym z tych rynków odnieśliśmy sukces. Wiadomo, że każdy rynek jest inny i każdy wymaga innej metody. Jasna rzecz, że przed wejściem do Polski badaliśmy rynek, konkurentów i wiemy jak obecnie wygląda sytuacja. Wiemy czego chcą i czego od nas oczekują Polski producenci okien.

G.C.: Rozumiem, że macie Państwo dobrą wiedzę na temat potrzeb polskiego klienta i konsumenta stolarki?

T.T.: Oczywiście. Polski rynek działa na różnych krajach świata, wiec możemy obserwować polską produkcję na całym świecie. Wiemy na czym im zależy. To, że dopiero teraz pojawiliśmy się na polskim rynku, nie oznacza, że wcześniej o nim nie wiedzieliśmy. W tej chwili wyprodukowaliśmy nowy produkt, dopracowane okucia pod nazwą VNG, czyli Vorne Next Generation, który jest jak najbardziej dostosowany do rynku europejskiego, wchodzimy z nim na rynek polski. Dla wielu producentów okien będzie on dobrym rozwiązaniem.

G.C.: Czy produkty i systemy produkowane przez firmę Vorne mają badania i certyfikaty dopuszczające do stosowania w UE? Póki co Turcja nie jest w UE, ale działa bardzo aktywnie na rynku europejskim.

T.T.: Oczywiście, podejmujemy w tym kierunku wiele działań. W fabryce założono laboratorium, w którym testujemy wszystkie okucia, które wychodzą z produkcji. Polega to na tym, że losowo wybieramy okucia, montujemy je w oknach i sprawdza się je pod wieloma względami. Na podstawie naszych badań uzyskujemy certyfikaty jakości. Mamy certyfikat jakości Rosenheim'u i innych europejskich organizacji. Na każdym rynku, na którym działamy wymaga się certyfikatu naszej produkcji. Każdy producent, który chce uzyskać certyfikat na swoje okno, wie, że to coś kosztuje. Ze swojej strony możemy zaproponować producentom taki projekt, że my gwarantujemy, że z naszymi okuciami, producent okien uzyska certyfikat jakości, obojętnie w jakim państwie.

G.C.: To bardzo ważna informacja, przydatna zwłaszcza w kontekście zdobywania nowych rynków. Firma Vorne działa już jakiś czas w Polsce. Jaką macie Państwo opinię i jakie doświadczenie z polskimi klientami?

T.T.: Polski rynek rozwija się bardzo dynamicznie. Każdy z producentów poszukuje różnych systemów, nowości, chce ulepszyć swoją produkcję. Mamy dla nich dobre propozycje współpracy. Wybór naszej firmy to pewny krok w drodze do sukcesu każdego przedsiębiorstwa.

G.C.: Praktycznie każda z firm, działająca na rynku europejskim ma produkty w różnych kategoriach: systemy, produkty ekonomiczne, produkty premium. Czy Państwa produkty i systemy są konkurencyjne i czym możecie pozytywnie zaskoczyć potencjalnego klienta?

T.T.: Nie mamy serii produktowych dla biednych czy bogatych. Mamy jeden produkt, który spełnia wszystkie potrzeby wymagane przez rynek i jego użytkowników. Przez to, że firma inwestuje w różne projekty technologiczne i nowe rozwiązania, udało się nam uzyskać połączenie bardzo dobrej jakości i dobrych cen.

G.C.: Czy planujecie Państwo przygotować się logistycznie na większą sprzedaż, na dużą ekspansję na rynku polskim?

T.T.: Hasło naszej firmy to: zawsze patrzymy w przyszłość. Tym właśnie staramy się kierować, wszystkie działania, które prowadzimy są nastawione na przyszłość i na rozwój. Odległość pomiędzy Polską a Turcją w obecnych czasach nie stanowi problemu. Vorne posiada swoje ciężarówki i swoje rozwiązania logistyczne, które działają i w innych Państwach. Mamy w Polsce magazyn zaopatrzony w produkty, dlatego zamówienie możemy dostarczyć klientowi praktycznie na następny dzień.

G.C.: Wiemy, że będziecie Państwo na XIX Konwencie Stolarki w Sandomierzu w dniach 7-8 grudnia, czy przygotowaliście Państwo jakąś specjalną niespodziankę? Po raz pierwszy pokażecie ciężarówkę wyposażoną w Państwa okucia?

T.T.: Z pewnością zaprezentujemy firmę i produkt, będzie możliwość rozmowy z przedstawicielami naszej firmy. W ramach projektu tzw. VORNE MOBILE - ciężarówka, na której jest ekspozycja okienna z naszymi systemami, przeznaczonymi do sprzedaży w Polsce. Można wejść na pokład, zobaczyć jak działa system - dotknąć, sprawdzić, odczuć. Istnieje możliwość przyjazdu auta do Państwa firmy i przetestowania naszego produktu.

G.C.: Kolejne pytanie dotyczy dużych, przeszklonych drzwi HST. Jakie macie państwo rozwiązania?

T.T.: Oczywiście, mamy w takiej ofercie swoje rozwiązania. Są to systemy uchylno-przesuwne, harmonijkowe i slider. Każdy z wymienionych systemów pozwala komfortowo wyjść na balkon, taras czy ogródek, maksymalnie powiększając przestrzeń. Dzięki wieloletnim badaniom udało się nam wyeliminować błędy i uzyskać systemy, które sprawdzają się w wieloletnim użytkowaniu, a dodatkowo mają korzystną cenę.

G.C.: A jak określiłby Pan jednym zdaniem firmę VORNE? Może być to Państwa wizja lub motto działania?

T.T.: Odnosimy sukces wtedy, gdy wszyscy klienci są zadowoleni. Wszystkie nasze rozwiązania mają na celu to, żeby zaoferować klientom coś innego, coś czego jeszcze nie ma na rynku Nasze hasło: VORNE TO INNOWACYJNE ROZWIĄZANIE W DRODZE DO SUKCESU. Jestem pewny, że udowodnimy to klientom, które dodatkowo uzyskują od nas 10 lat gwarancji na nasze produkty. Priorytetem dla nas jest zapewnienie stale rosnącej satysfakcji naszych klientów poprzez utrzymanie wysokiej pozycji marki Vorne, która jest już rozpoznawalna na wszystkich kontynentach świata a w Turcji nieprzerwanie od wielu lat piastuje pozycję lidera. Aby zrealizować ten cel oferujemy szeroką gamę produktów oraz najwyższą jakość usług.

G.C.: Jakie są wartości firmy?

T.T.: Priorytetem naszej firmy jest uczciwość oraz otwarcie na ciągły rozwój. Doceniamy każdego klienta. Oprócz tego, Vorne zapewnia nieustanną ochronę i poprawę stanu zasobów naturalnych poprzez ograniczenie zużycia energii oraz surowców. VORNE również docenia swoich pracowników, organizuje szkolenia, żeby pracownicy mogli jak najlepiej wykonywać swoją pracę. Wszyscy są równi, niezależnie od tego czy jest to pracownik produkcji czy menadżer. Zwiększamy zaufanie naszych pracowników, dbając o ich bezpieczeństwo i stale minimalizując ryzyko wypadków podczas pracy. Oczywiście spis wartości można kontynuować jeszcze bardzo długo.

G.C.: I ostatnie pytanie, bardziej personalne. Pochodzi Pan z Ukrainy, świetnie mówi Pan po polsku, odnajduje się jak ryba w wodzie. Może jakaś ciekawostka, jakie ma Pan hobby?

T.T.: Dokładnie, pochodzę z Ukrainy a parę lat temu postanowiliśmy z rodziną przenieść się do Polski. Bardzo dobrze się nam tu mieszka, lubimy ten kraj. Jeżeli chodzi o hobby, to pomimo pracy, której poświęcam teraz większość swojego czasu jak w dni robocze tak i weekend i która jest motywatorem dla intensywnych działań, lubię obejrzeć dobry mecz piłki nożnej. Ale w Polsce o piłce się nie rozmawia, tylko się ogląda (śmiech). Kiedyś, będąc jeszcze na Ukrainie grałem półprofesjonalnie i przynosiło mi to wiele satysfakcji.

G.C.: Gratulacje! Rozumiem, że Pana doświadczenie będzie owocować i skutecznie wprowadzi Pan firmę VORNE na salony rynku polskiego.

Taras Tlumatskyy: Dziękuję bardzo, nie mam żadnych wątpliwości, że tak i będzie.

Przeczytaj także

Nowość, najcieplejsz...

Nowość, najcieplejsza brama segmentowa na rynku !!! Grupa PETECKI wprowadza na rynek nową bramę segmentową. PETECKI...

Więcej

Mały sprzęt wielkich...

Montaż szkła – przyssawki do szyb. Duże przeszklenia od kilku lat wiodą prym wśród trendów w...

Więcej

Partnerzy infookno.pl

Facebook