Branżowy portal stolarki

Branżowy portal stolarki
architektura-budownictwo-gospodarka

Fimtec

Aluplast liderem rynku

2016-11-03 | Autor: GEC Consulting
Źródło: ASM

We wrześniu 2016  roku firma ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku przeprowadziła badanie znajomości marek profili okiennych z PVC. Badanie realizowane było techniką CATI na reprezentatywnej próbie N=1000 dorosłych Polaków. Jako podkreślają przedstawiciele ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku , badanie jest przeprowadzane na dużej próbie, dzięki czemu jego wyniki są wiarygodne i gwarantują jakość.
W przeprowadzonym badaniu blisko 40% ankietowanych wskazało, że najbardziej znaną marką profili PVC jest aluplast®, to wynik, który znacząco przewyższa pozostałe wskazania. Warto również zwrócić uwagę, że prawie 36% nie wskazało żadnej marki, co może potwierdzać tylko fakt, że budowanie świadomości marki tego typu produktów jest dosyć trudne i często konsumenci nie identyfikują zarówno marek okien, jak też poszczególnych komponentów. Ciekawostką może być fakt rozpoznawalności 2 marek Bruegmann i Salamander (w sumie sporo ponad 10%) - dzisiaj jest to jedna i ta sama firma pod nazwą Salamander. Niespodzianką jest natomiast bardzo niska rozpoznawalność jednej z najlepszych marek w tym segmencie czyli firmy Schueco - zaledwie 5.1 %. W marginesie błędu znalazły się takie marki jak Gealan (obecnie Veka), Kommerling czy Inoutic i trudno powiedzieć czy ta tendendcja jst stała czy zniżkowa.
Badania te nie pokazują rozpoznawalności marek takich firm jak: Dobroplast, Drutex, Sonarol, Budvar czy Plastimet - to są także producenci profili i oczywiście, a może przede wszystkim okien, ale ich udział w "torcie" profili PVC jest więcej niż znaczący i wynosi ponad 23% całości okien z PVC produkowanych w Polsce.  W badaniu nie pojawiają się także takie marki jak Wital i Decco, ale nie znamy treści pytań ankiety, więc nie umiemy powiedzieć dlaczego nikt ich nie wymienił, być może było to na granicy błędu statystycznego. Znajomość marki nie gwarantuje jeszcze sukcesu w postaci zakupu okien czy drzwi, ale z pewnością te wielkości procentowe pokrywają się mniej więcej z udziałem w rynku w Polsce. Dzięki przeprowadzonemu badaniu była także możliwość przeprowadzenia wielowymiarowej analizy znajomości marek profili okiennych w zależności od różnych kryteriów jak płeć, wielkość miejscowości zamieszkania czy też wykonywanego zawodu. Odwrotnie niż to miało miejsce rok temu, większą znajomością marki aluplast wykazali się mężczyźni (45%) niż kobiety (35%).


 
Źródło: badanie omniASM 2016, ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku

Czy naprawdę klienci kierują się znajomością profili przy wyborze okien i drzwi z PVC? Czy w związku z tym każdy producent produkujący okna na tych profilach posiada w swojej ofercie tylko dobre i bardzo dobre okna. Czy systemodawcy ściśle współpracują nie tylko z producentami okien, ale także z producentami chemii budowalnej w kwestii właściwego montażu okien i drzwi na ich systemach? Czy w końcu ceny okien na tych samych profilach z  takimi samymi okuciami, takimi samymi szybami i uszczelkami są do siebie zbliżone? Czy klient rozumie co to jest profil, a co to jest gotowe, wyprodukowane, profesjonalnie i ciepło zamontowane okno, dobrze funkcjonujące, energooszczędne, trwałe, estetyczne i wysokiej jakości. Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na te pytania, ale z pewnością zarówno branża, jak i klienci mają o czym dyskutować i nad czym pracować.
 

Przeczytaj także

Mały sprzęt wielkich...

Montaż szkła – przyssawki do szyb. Duże przeszklenia od kilku lat wiodą prym wśród trendów w...

Więcej

Nowość, najcieplejsz...

Nowość, najcieplejsza brama segmentowa na rynku !!! Grupa PETECKI wprowadza na rynek nową bramę segmentową. PETECKI...

Więcej

Partnerzy infookno.pl

Facebook